Monday, 12 July 2010

NED 0-1 ESP

And that's the end of South Africa 2010 World Cup.

España beats my Oranje team one to nil in 2nd extra time.

Which technically means, such a waste of time for me sacrificing my
slumbertime for it. Eh, jahatnya mulut! Haha.

Too many yellow cards, and a red card for the Neds.

Apapun, I bet, all of the España bettors in my office are partying
hard right now. Ah, esok belanja aku eh!

Haha. That's it.

Note :
1. Sergio Ramos, ure super hot!
2. Robin van Persie, muka awak macam kawan saya, Fairuz.
3. Tadi Kaká online. Nervous! :"> (takda kena mengena) haha


Okay, let's catch up that tidur time.

Glad to be a part of this year's WC,
B. Disgrace

Sent from my iPhone

Wednesday, 7 July 2010

Books or Netherlands (plus you)?

Tonight it's definitely BOOKS.

Hahaha.

Ps : You should sleep. Cut that vuvuzela thing off. :P


Yawnnnnn~
B. Disgrace ♥

Sent from my iPhone

Sunday, 4 July 2010

Ps : It's...

It's so upsetting to find that you're just not there when I'm here.

Saturday, 3 July 2010

There Goes My Brasil...

Ok. Memang betul aku sokong Brasil, Nederland and The Argentines for
World Cup 2010.

Tapi....

Aku sedih. :(

Match tadi (BRA vs NED), aku expect Brasil menang. But they didnt.
They only scored one goal. And one own goal. :(

But frankly speaking, Netherlands played very very well on the second
half. Better than Brazil. Lebih-lebih lagi lepas keluar kad merah tu.
Theyre playing 11 against 10 men.

Anyways, Congratulations to my 3rd favourite team! :)

Ps : I think the luck went off for Brazil because of that away jersey.
Haha. Kolot, Nadia!!

Tata Kaká, Nilmar, D. Alves, Lucio, Robinho, L. Fabiano. (My favourite
men).

♥
B. Disgrace

Sent from my iPhone

Friday, 25 June 2010

Woah.. Berpeluh Beb, Buat Planning Masa Depan..

Salam.

Oh, no! I'm not talking about marriage. Ade ke? Jauh sangat pemikiran korang ni. Eheh. (Calon pun takda, fyi). Aku fikir pasal educational future lah. Eheh. Anda silap. Ingat aku dah nak kahwin eh? Heee, takda orang nak kat saya pun.... :P

Ok, now. Serius berpeluh beb! Bila fikir, after dapat BECE aku, aku nak buat apa. Whether to continue or not. No no. Aku memang nak continue. Tapi, persoalannya sekarang, MAMPUKAH AKU?

Phewwww..

Menaip dua perenggan di atas saja sudah mampu membuat jantung aku berdegup laju. Ugh!

Begini, sekarang, aku ada dua choice. To get a master's degree in Project Management, then a PhD in Engineering. Or, to get only PhD in Education. Sebab as we are all aware that sekarang ni aku tengah buat Bach. of Education with Civil Engineering. (Sedih kan?)

Dari form four aku merangkak macam baby dengan field ni, and then suddenly I go for education degree. Ya, well, pendekkan kata, aku akur dengan kehendak alam. Berbalik kepada isu diskriminasi terhadap kaum wanita dalam field ni. Sedangkan aku yang ada diploma ni, yang buat kerja-kerja cikai je pun diorang taknak ambil, konon tak percaya dengan kredibiliti kaum hawa. Wtf, kan? Hmm, apa lagi kalau aku dah ada segulung ijazah (geli taip perkataan ni). Dah tentulah, the higher qualifications that you have, the bigger your responsibility should be at work. Kan? Hmm, kau orang rasa, masa tu nanti, dah berubah ke mentaliti management kat syarikat-syarikat engineering, construction, etc? Aku rasa benda ni tak akan pernah berubahlah. Kalau berubah, maknanya, nak dekat akhir zamanlah tu agaknya ya.

Jadi, macam mana? Korang rasa, apa yang aku plan ni bijak tak? Aku rasa yang paling bagus jalan yang kedua tadi. Ambil PhD terus. Kan? Tak payah nak pening-pening kepala sampai kusut tahap melampau fikir macam mana nak hidup sebab gaji dah banyak potong untuk PTPTN. Hahah. :P

So, kesimpulannya Nadia, belajarlah rajin-rajin ya! Kalau ada esaimen, sila ringan-ringankan tangan dan kaki untuk ke library. Buatlah esaimen anda sehabis baik! Yeay!

That was it.

Oh, ya, saya baru setahun di OUM. Tapi...

...doakan yang baik-baik untuk saya ya, kawan-kawan!





Much LOVE..
B. Disgrace ;)

Tuesday, 22 June 2010

Like Emak, Like Anak? NEVER!


Mak ajar orang mengaji. Nak ajar orang mengaji bukan calang-calang. Kena pandai, faham selok-belok tajwid semua. Paling penting, SABAR. Kalaulah aku yang ajar (yang mana aku ni tak qualified pun), memang merahlah tangan anak orang aku rotan. Aku ni panas baran, sabar kurang. Sedangkan aku ajar BM, Maths, English kat anak buah aku pun aku dah separuh gila tahan sabar.

Aku tanya dia, baju bomba warna apa? Dia kata merah. Aku pandang dia. Aku tanya balik : Iya ke warna merah? Dia boleh bantai cakap pula : Iyalah Makcu, cikgu cakap kat saya warna merah. Haih. Geram pula aku. Aku suruh dia buktikan. Dia ambil buku rujukan dia. Tak jumpa. Sekali, dia tanya aku : Habis, warna apa Makcu? Aku tanya dia baliklah dia rasa, warna dalam gambar yang kat tepi tu warna apa? Dia jawab : Merah? Aku suruh dia tengok betul-betul. Aku tanya : Betul ke merah? Aku cakap : Merah macam henfon Makcu ni. Sambil tunjukkan silicone casing aku yang merah menyala tu.

Dia pelik. Agaknya dalam hati dia cakap "Haahlah!". Pastu dia buat muka keliru. Aku pun tanya : Ok, cuba awak tengok gambar tu, awak rasa sama tak dengan warna buah oren? Dia pun dengan pantas, "Hah, oren. Ok, uniform bomba warna oren. Saya tulis eh?". Ek eh, laju nau budak kecik ni. Aku pun bagitahu dia, memang betul macam buah oren. Tapi, dalam dunia ni mana ada warna oren. Kalau dalam BM, awak tau tak nama dia apa? Dia geleng kepala dan jawab, " Orenlah Makcu!". Aku pun cakaplah, mana ada dalam kamus warna oren. Dia : Habis?. Aku pun terangkan, "Dalam BM, kita tak panggil oren. Kita panggil JINGGA".

Lepas tu dia tanya aku pula macam mana nak eja. Boleh? Aku kata : Eh? Mana boleh semua awak nak tanya Makcu. Macam ni, Makcu soranglah yang pandai nanti. Dia buat muka. Ok, awak pandai mengeja, kan? Cuba awak eja. Ok, adalah tiga empat kali dia eja. Bila dah ok, aku suruh dia tulis jawapan kat ruang tu. Macam-macam weh. Eja betul, tulis salah. Tension aku.

GINGA
JINGA
GINGGA

Last-last, aku marah. Ooopss. Mak dia macam jeling aku. Aku stress, lalu terus mengajar cara mengeja sebenar. Lepas tu, aku makan.


Sekian sesi pengajaran saya.

Monday, 21 June 2010

I Tweeted Ricardo Kaka


Cartão vermelho a noite passada for dura. Ele correu para dentro de você. Que não era justo! @RealKaka :(

That's in Portuguese.