Wednesday 2 September 2009

Hari ni Hari Hati Berbunga ke?

Insiden hari ini betul-betul buat aku terbang ke ruang satu lagi. Ruang tu ada aku, dia, masa lalu. Penat nak tegah diri ni supaya pergi jauh dari tempat tu. Tapi ianya seolah-olah memanggil-manggil. Dari malam semalam.

Tahun lepas, masa aku sakit nak mati, dia ada. Dia ada je kat situ. Dia tolong aku macam-macam. Aku rindu masa tu kot. Masa tu bulan puasa jugak. Saat cemas tu macam aku dengan dia je kat situ. Kereta tu, yang dah lama aku tak naik. Aku rindu kat dia.

Aku nak vicks, dia hantarkan,
Aku nak sup cendawan kat kedai favourite aku, dibelikannya, dihantar.

Masa kat hospital tu, aku dengan dia je ada. Lama aku kat dalam tu. Dekat tiga jam. Kesian dia sampai tertidur dalam kereta.

Perasaan ni akan hinggap kat ruang minda aku yang sempit ni setiap kali aku shuffle semua lagu dalam ipod aku. Aku nak marah kat diri sendiri pun ada. Lemah! Apehal dengan kau ni, Nadia? Aduh.. Bila lagu-lagu tu berputar, semuanya macam terhenti. Lepas tu, macam ada skrin kat depan mata aku. Ulang-ulang kenangan lalu. Celaka!

Bila aku fikir-fikir balik, aku marah kat diri aku. Kenapa aku suka sangat layan perasaan bodoh tu? Memang perasaan ni bodoh. Sebab, he is capable of breaking my heart into pieces, again. Kalaulah ya berbaik semula, aku pun tak terhitung ke berapa kali gamaknya hati aku ni dirobek. Habis luka berdarah. Parah.

Nadia, senang-senang je kau nak relakan diri kau diperlakukan sedemikian rupa. Fikir betul-betul, Nadia! Ingat semula betapa pahitnya rasa yang dah kau lalui.

Tapi, aku betul-betul sukakan dia. Masih harapkan dia? Entah, yang tu aku takda jawapan. Mungkinkah aku tipu diri aku sendiri? Agaknyalah. Aku betul-betul takda jawapan. Yang paling perit bila mak engkau sukakan dia, tapi engkau takda apa-apa dah dengan dia. Ya, mak aku suka sangat dengan dia tu apehal?

Kadang-kadang aku peninglah. Aku memang dah tak percaya dah cerita Nairus dengan jambatannya tu. Aku tak tahu kenapa tapi aku taknak percaya. Aku MALAS! Sama je macam aku berlagak macam takda apa yang berlaku padahal aku seolah menipu diri aku sendiri sebabnya dalam hati aku ni resah, risau , semuanya ada..

Nak aku carutkan aje. HELL!



Gundah gulana :
B. Disgrace
(perlukan bantuan)

4 comments:

  1. Bab hati dan perasaan ni mmg subjektif gila. Kadang-kadang (most of the time sbnrnya) mulut kata lain, hati kata lain bila msk bab camni. Cuma sokongan padu dari org2 yg dipercayai n determination yg tinggi je yg boleh bantu kita utk survive period tu. Hope akk kuat.

    ~ckp melalui pengalaman.....kunun~

    ReplyDelete
  2. betul. kadang-kadang kita keliru, yang mana satu yang sebetulny yang kita rasa. kat hati kah? kat minda kah? bila bercelaru, jadilah macam ni.. blog jugak yg jadi mangsa.. sian dia.. ;8)

    ReplyDelete
  3. mmg blog la tmpt plg sesuai. kt mana lg. huhuhu. =)

    ReplyDelete
  4. Nairus Nordin tu pakar motivasi akak.. hahaha.. ;8)

    ReplyDelete