Monday 25 October 2010

Sesungguhnya, gaji hanyalah suatu persinggahan sementara di dalam akaun bank anda..

Aku tahu, hari ni mesti semua orang kat tempat kerja aku menyumpah-nyumpah sebab gaji belum keluar lagi. This is the second time that it happened. Bengang. Benci. Tadi, kawan aku sampai kereta dia dah nak kena tarik sebab dah 2 bulan 21 hari since she last pay her car installment. Dia bajet nak pergi bayar hari ni lah. Kesian dia.

Pagi-pagi check kat cimbclicks, gaji takda lagi. Haihhh. Aku dapat tau dari kawan yang ada kawan kat finance department, bos aku tak sign lagi cheque. Boleh? Adehhhhh. Semua dah bising kat ofis (kecuali Abg Hamzah, sebab dia kaya :P).

Hmm, aku pun banyak benda nak kena settle ni. Nak kena servis kereta. Dahlah aku rasa macam absorber aku dah kong. (Minta simpangg!). Nak kena beli a few things lagi. Then, bills nak kena settle. Kang kalau fon aku kena bar, siapa nak jawab? Dahlah aku tak boleh hidup tanpa instagram dan broadband. :(

Tan Sri, kenapa tak sign cheque? :......((

No comments:

Post a Comment