Friday 14 August 2009

Knee Surgery Day 1

Abang aku masuk hospital dari hari Isnin lagi. Tapi, hari Rabu baru aku dapat datang. On the day of the surgery. Pastu, hari Khamis tu aku ambik EL. Yelah, kang abang aku ingat aku tak sayang dia pulak. Masa aku admitted last Feb, dia terus ambik EL the moment dia dapat news yg aku kena masuk wad. Jadi, nilah balasannya. Aku pulak cuti jaga dia. ;8)


Malam Rabu tu, aku sampai-sampai semua dah ada. Mak, Along n Sham, Mak Yah, Ain. Aku datang dengan Kak Wa. Masa aku sampai mak kata dia risau. Before abang aku masuk OT, doktor kata surgery tu hanya ambil masa yang paling lama 1.5hrs sahaja. Tapi dari 4:30 petang dia masuk, till the time Kak Wa n I reached there, dia masih belum keluar. Masa tu dah 6:30 petang.


Kami hang around the room. Lepak-lepak. Aku jamah sikit bekalan makanan yang Mak Yah tapaukan untuk mak aku. Saki-baki je tinggal. Bedal jugak. Bukan selalu dapat rasa rendang Mak Yah. Perak style. Melaka murtad betul. Uhuhu.. ;8p

Lebih sejam kami lepak-lepak situ tunggu Boy (abg aku) keluar. At last, 7:45 malam nurse usung dia ke katil dia. :8)

Alhamdulillah semuanya selamat. Siap ada DVD tu. Dahsyat! Canggih woo hospital ni!! Uh, tak! Takda kerusi malas, tak canggih ok! Wekkk!



Mak tidur kat hospital, jaga Boy. He couldnt get out of bed. Nak pee pun ada this thingy like a bottle yang nurse provide kan. He cant even reach the vomit bowl by himself. Anestasi dalam badan masih tinggi. Sakit woo. Kalau aku, mesti dah nangis dah. Uhuhu. Agaknya.

Disebabkan mak teman Boy kat hospital, Sarep di rumah hidup dalam keadaan yang sungguh pilu. Wakaka! Bulunya seakan-akan tidak terurus. Seolah-olah baru mati laki. Eh, ya... Padahal dia kucing jantan. Tapi rupanya sangat jambu hinggakan kadang-kadang tu aku (dan orang-orang lain juga) ingatkan dia kucing betina. Tiada ciri-ciri kejantanan langsung. Tambah pula dia berbulu panjang. Anunya tidak begitu kelihatan. Kena tengok betul-betul baru nampak. Hahaha. Kasihan.
Aku pun snap lah gambar Sarep n mms kat mak. Waiceh.. Touching lah tu mak aku.. Macam tak tahu.. Ahak2.. ;8p

No comments:

Post a Comment