Friday 18 June 2010

World Cup Update Yang Ikut Suka Hati Saya

Woah! Panjang tajuk pos kali ni. :D

Ok, pendekkan cerita. Team yang aku sokong, semuanya menang untuk pusingan pertama. Wuuuhoooo! Ramai kawan-kawan lelaki aku yang pertikaikan. Diorang cakap : Eleh, kau nak support team otai aje!! And I was like : Ek eh. Ikut suka hati aku lah! Siapa suruh kau taknak support team otai? And siapa suruh kau support team yang kau support tu? (dalam hati jelah). Lepas tu, ada yang pertikaikan kenapa aku sokong sampai tiga team. Lahai, ikut suka hati akulah kan? Hak peribadi what?!! Haihhh, Yes, manusia makin pelik. Kan?

Ok, team yang aku sokong adalah : ARGENTINE, BRASIL, NEDERLAND.

Highlights untuk match mereka :

Sat, 12th June, 22:00MYT
Argentina vs Nigeria
1 - 0
6' - Goal - Heinze

Mon, 14th June, 19:30MYT
Netherlands vs Denmark
2 - 0
46' - Own Goal - Agger & Simon Poulsen
85' - Goal - Kuyt

Wed, 16th June, 02:30MYT
Brazil vs Korea PRK
2 - 1
55' - Goal - Maicon
72' - Goal - Elano
89' - Goal Ji Yun-Nam

Thu, 17th June, 19:30MYT
Argentina vs Korea
4 - 1
16' - Own Goal - Park Chu
33' - Higuain
46' - Lee Chung-Yong
76' - Higuain
80' - Higuain

First match Argentina aku tak tengok, sebab tengok cerita lain. He he. Tapi, adalah kawan-kawan yang akan update number of goals kat aku. Hee~

Game Netherlands dengan Denmark, performances are equal for both teams. Aku tak dapat nak tengok banyak perbezaan. Sama je.

Game Brazil dengan North Korea tu, Brazil main tak bersungguh-sungguh. Diorang confident boleh menang kot. Kaka actually mispassed the ball at least two times yang aku ingat. Memang hampalah tengok performance diorang. Nasib-nasib je kot dapat score tu. Sebab Korea pun main macam laju gila. Brazil hampeh. Aku pulak yang nervous tengok game tu. (Takut kalah. Kalah = malu. He he).

Argentina's second match was the best match that I watched so far. They played very very very well against Korean Republic. Sungguh dahsyat dan menakjubkan. Serius! Korea pulak main sangat ganas. Rasanya banyak jugak kad kuning keluar dalam game ni. Tak kira lah pulak. Teruja tengok Argentina punya tactic malam tu. Lepas tu, rindu nak tengok Maradona. Comel gila dia dah tua. Huhu. And the best part was, sejurus selepas final whistle blowed by the referee, Maradona walked into the field untuk mendapatkan anak-anak buah dia. Sweet kan?

-----

Additional note :

Ok, I may not be a frequent football match watcher. But, I personally think that :
  • Of courselah - international footballers are freaking cute!
  • Mereka (players, manager, coach, substitutes, etc who sits on the side bench) comel because of the gestures that they made among each other after a goal has been struck, or even for trial shots on goal. Comel kan? The fact that they're all males, dan aku jarang lihat budaya ni dalam masyarakat kita kat sini.. ;)

This time for Africa! (Nyanyi)

B. Disgrace

No comments:

Post a Comment