Friday 18 December 2009

Aku Terbang Tanpa Tabung Oksigen

Kan aku dah kata, aku tak suka berada dalam zon INI? Faham? Aku ni suka sangat manjakan diri kan? Terbang jauh. Jauh nun nak pergi ke bulan. Dah nak sampai dah. Dua pertiga perjalanan aku dah tempuh. Rupanya aku lupa nak bawa tabung oksigen bersama. Habis lelah. Sesak. Lalu, aku jatuh. Korang bayangkanlah, it's 2/3 the distance between earth and moon. Multiply that with gravity. Sakit!!! Hancur. Jadi debu. Lepas tu, angin lalu pulak. Kena tiup. Tak sempat untuk siapa pun kutipkan.


Yes, another metaphor from Nadia.


Aku dah kata, aku tak suka layan perasaan selesa tu. Aku menyesal bocorkan hal ni kat beberapa orang. Sekarang, aku yang rimas sorang-sorang dengan situasi ni. Ok, maybe dia tengah peningkan benda lain. Dan B, I tak salahkan you punya positive thinking. It's just that selalunya bila I terlalu positif, you tahu kan apa akan jadi? I don't blame you. I sangat berbesar hati when I know that you'll always be there for me when you're in need. Ily. Aku cuma tak suka terlalu bertanggapan positif dalam beberapa perkara dalam hidup ni. Tak kolot kan? Being cautious is so not kolot kan?


Sekarang aku tak tau. Esok, lagilah.








P is for Pening;
B. Disgrace

2 comments: