Tuesday 2 June 2009

another update..

1) KERJA.

Aku baru balik dari bercuti. Jumaat n Sabtu lepas. Heh, as usual la.. Masuk2 je pagi tadi berlambak la kan kes. Takde sape nak amik tau agaknye. Im not bias but i will never blame Zam for that. Zam mmg ade keje die sendiri. MWO die nak kene settle. Ye, ckp mmg senang. Ingat nak buat MWO tu bleh trus buat kat P6 terus ke? Maaf sket.. TIDAK. Ergh! Aku faham keje die. Yang aku tak faham tu si Aisha. Ape yg die buat selame ni eh kat unit aku ni? Die sedar tak yang die nye contribution tu terlampau sikit? Tolonglah weh. Ape2 keje yang kite buat kenala ikhlas. Kan? Aku geram nak je sound pempuan tu direct. Tp aku ni masih waras dan rasional. Aku pk sbb nak keje lame je. Nak ngadap pempuan tu hari2 gak. Dah la duduk sbelah2. Celake. Mmg aku rase mcm celake. Kadang2 tu aku rase perangai die tu sangat mcm celake. Selfish! Aku tak tau nak explain camne. Yg aku tau, kalau kat unit ni tinggal aku ngan Zam je lagi bagus. Pastu absorb balik Abg Ajis untuk settlekan P8. Abis cite. Senang. Takdela menyusahkan hidup aku ngan Zam. Yang aku pelik tu, aku rase dah lebih 5 kali dah aku prompt Man pasal problem. Tapi die buat bodo je. Boleh? Kuang haja betul la sume org.. Ape ingat aku ni keje untuk dibuli ke? Argh! Stress.. Celake!!!! Aku tak tau la kenape. Nak kate sbb die pregnant? Alah, before die kawen pon perangai die dah mmg camtu. Love to take things for granted. Buat keje sambil lewa. Buat mcm bapak die ade share dalam syarikat die sbb die senang2 bleh mengangkang 24jam n pilih keje2 senang je nak buat. Bagus sangat la tu konon? Pegi mati la ko. Aku rase silap haribulan nanti anak ko pon ikot malas same mcm ko. Lazy bum! Kalau tak menyusahkan org takpe. Dahla tadi bikin hati aku panas. Kerja kontraktor yang buat, pegi pandai close tindakan oleh SYABAS. Bongok! Aku benci kau! Benci gile. Bile la ko nak berubah.. Sbb perangai kau yg pentingkan diri sendiri tu tadi, Zam yang cuti tu pon kene dtg ofis balik tolong aku settlekan MWO. Skang ni nampak mcm aku yg tak reti nak cope dengan keadaan yang tegang. Kuang haja. Screw you!! Ah, kalao nak bercerite pasal pempuan ni sampai bile pon tak abes.

Pagi tadi ade ad hoc meeting. Sume staff operations kene attend, including myself. Ingatkan pasal pengambilalihan tu. Rupenye pasal hari Ahad, technician sume takde. Kena plak ade critical case. Last2 dengar cite top management yang kene turun padang. Hah, amik kau! Gile kan? Yang aku tgk cooperation mmg kurang la. Sume gile kuase. Yang A nak kenekan B. Yang B nak kenekan C. C nak kenekan D. Mase meeting pon main tembak je kawan2 depan top management. Jagelah periuk nasi org. Kalau dah kantoi ngan top management tu barulah pandai2 diorg nak jawab. Mmg masalah sket kat operations ni sbb we're working round the clock. 24/7. Aku kesian diorg yg kene keje site. Esp those yang bukan local. Diorg ade kampung nak balik every mth. Hmm, tapi apepon, kalau dah keje, namenye pon tanggungjawab. Aku rase baik ko datang ke keje. Reason: Ape sbb kau balik kg? Sbb nak bagi parents korg duit kan? Hmm, kalau korg kene buang keje, ape yang korg nak bagi kat mak bapak korg? Kadang2 aku pon pelik gak. Kenape diorg takleh pk bende2 camni. Common sense la.. Bukan payah pon. Takde formula2 pon.. Fikir logik je. Hadoi, tahlah. Susah nak ajar sbb sume dah besar panjang. Haishh...

Due what had happened last Sunday, the management has decided to move the Sentul Ops Team to Sg Besi office. Erk. Ok, maybe ade kebaikan nye. Mmgla, work wise, senang. Satu station, team normal hour senang nak deal dengan team standby. Team standby plak senang nak deal dengan team malam. Customer service ppl senang nak liase dengan team. N, kontraktor pon senang nak deal ngan technician n execs. Kang memudahkan sume org. Tapi, aku ade gak rase cam ERK!! Boleh ke ni aku ni? Ive to face the fact that im going to be working in the same building with my ex again? Ye, mmg kami dah berbaik semula. Berkawan. But that doesnt mean that i can deal with having him around the same area with me. Aku belum bersedia lagi nak duduk satu meja breakfast dengan die ramai2, or lepak minum kat Tengkorak ramai2 dengan die. Hadoi... Hidup ini sungguh babi, kan? Ouh tidak... Ungrateful sungguh...! Teruknya aku... Ish!

2) Class started

Hmm yes. Class has already started last weekend. Best. Aku paling minat kat English tutor. The way she explains things are so understandable. Yeah. I love you Puan Jen. Wuhuuuu~ Ouh yes, English dah siap ade assignment pon. Ade four topics given, tapi kene pilih satu je untuk dijawab. And i chose the one yang berkaitan dengan "PPSMI:a yes or no?". Aku minat tajuk ni sbb aku rase aku byk sangat point nak dielaboratekan. :8) Yeahhhh! That's the spirit.. Uhuhuhuhu.. Skang aku tgh sibuk buat research pasal PPSMI ni. Google is always around pon. So far aku dah check beberape blogger yang pointed out their opinion on PPSMI. Everything dalam dunia ni ade pros n cons. So does PPSMI. Tapi, pendapat aku sendiri, banyak kebaikan dari keburukan. Huhu..

.
.
.
.
.
.

It's already two past two. I need my sleep. Besok haru plak kat ofis menahan mate yg mengantuk sambil memikirkan report yang dah 5hari pending. (Kuang haja!). Dahla, nak tido..

No comments:

Post a Comment