Thursday 23 July 2009

tak tahu nak letak tajuk apa.. :8D

Salam.

(Penat)

Aku baru lepas balik dari Majlis Housewarming di rumah Nuar kat Bukit Sentul. Penat. Heh! Hmm.. Takda apa yang menarik. Biasa-biasa je. Guests pun, budak-budak ofis jugak. Hari-hari aku tgk. Cuma, tadi adalah Azwad (yang dah hampir seminggu bercuti-mogok agaknya-) dengan wife nya Dila, Nazri Black (yang dah lama gila aku tak jumpa) dengan wife nya Alin, Humai (juga sedang bercuti sakan.-Balik Kedah, konon!!-), hostess-Nuar, Zam, Yassin, Mat Zan. Ouh ya, ex-bf ku (Dia) dan barisan konco-konconya. (Menyampah aku tengok).

Mula-mula Zam gerak dari ofis pukul 7. Aku stayback sampai 9lebih. Sekali, Zam call. Huh. Poyo-poyo cakap penyepit terlupa nak bawak. Ada kat tingkat atas. Aku telah dijadikan mangsa untuk menghantar benda alah itu kepada diorang. Aiseh. Baru terasa malas nak pergi tadi sebab takut terjebak sehingga lewat malam. Dahlah kat kuarters tu banyak gila nyamuk. Tak larat aku nak derma darah kat nyamuk-nyamuk Bukit Sentul tu.

Kawan punya pasal, aku pun hantarlah penyepit tu. Sampai-sampai je baru nak naikkan ayam kat atas grill. Hek aiiii... Rasa aku nak sepuk je budak 3 ekor tu tadi. Terhegeh-hegeh. Tadi pukul 6 baru nak pergi beli barang semua. Apa daaaa~

Lepas dah gaul-gaul semua bahan yang nak digrillkan, aku pun buat-buat busy lah masuk rumah Azwad-ambik dulang, pinggan bagai. Tak lama lepas tu Halim datang dengan segerombolan rakan taulan dia. Yang paling teruk, Si Bob yang menjengkelkan tu ada. Serius, aku annoyed gila doh dengan mamat tu. Macam bagus. Dari dulu aku memang tak suka dia. Yang Si Halim pulak greeted his friendly HELLO to me dengan menarik rambut aku. Cis bedebah. Dia dari dulu eh, memang berani buat benda-benda macam tu kat aku depan kawan-kawan dia. Meluat aku.

Kau kalau tak ganggu aku, tak senang eh?
Ala, karang kau cakap aku sombong pulak.
Haah! (Sarcasticly).
And he went away, membontot kawan-kawan dia yang useless tu.

Awkward.

I thought I can do this. But I can't. Dalam hati aku: Bila mak nak call ni suruh balik?? Tapi, aku buat derk jelah. Nasib baik Yassin datang tak lama lepas tu. Ada geng! :8) Sampai-sampai je, Yassin datang kat aku. Bisik:

Yassin : Pukul berapa ko sampai?
Aku : Hmm.. 9lebih. Apsal?
Yassin :Tu. (sambil point kat Halim guna mulut dia). Bila dia datang? Pukul berapa?
Aku : Alamak. Tak perasanlah pulak. Dalam 10 kot..
Yassin :Huh. Agak-agak ah.
Aku :Apehal?
Yassin :Kan dia standby dengan aku.. Jagalah sikit kerja.. Dah berapa bulan dah tak pernah ada kalau standby.
Aku :Biasalah, dia. Ikut suka dia je.

Hmm. Aku memang perasan pun. Dahlah semua orang asyik tanya pasal perangai dia je kebelakangan ni kat aku. Macamlah aku jaga. Haha, dulu bolehlah aku jawabkan. Sekarang pun aku nak jawab, letihlah beb. :8)

Cut that part.

Overall, the BBQ thing was ok lah. Went well. Tak tahulah Zam dapat balik awal ke tak. Hajar dah call dah tadi. Janji nak dating. Huhu. No komen. :8p



Hmm, ouh ya. Semalam aku attend HSE training kat Pantai Office. HSE-Health, Safety, E aku tak tau apa. Environment kot? Yahaha. By right, last week aku kena attend dah. Tapi kebetulan, fated mungkin, aku berjaya mengelaknya. Haha. Aku suka sebab aku ingatkan kursus HSE ni kursus yang memBOSANkan! Ternyata sebaliknya. Aku enjoy gila pergi kursus ni. Rasa nak pergi lagi je.

Kebetulan this last group terdiri daripada orang-orang yang banyak mulut. Antaranya Taufik Water Quality. Dengan loghat utaranya. Hakhak. Kelakar gila. Adalah jugak few guys from Unit Meter yang kelakar-kelakar (tapi aku tak kenal diorang). So, banyaklah lawak-lawak yang ditimbulkan semalam. Tapi, tak dapat nak kongsi. Sbb, aku dah sangat sakit belakang, Malas nak type panjang.

Aku suka HSE Officer tu. En Rostam. Pandai gila dia tackle kami semua. Most of the time, kami tak mengantuk pun. Kecuali masa yang dia terangkan 13 procedure dalam HSE. Tu memang sangat bosan, dengan flowchart yang panjang tu. Dahlah panjang, Fisz photostat kat A4 size paper pulak tu. Lagi berpinar-pinarlah bijik mata semua orang. Bluerrkk.. Muntah..

Hmm.. Yang paling aku suka bila En Rostam bagitahu yang dia tak sokong ETEMS dimansuhkan. Wuhuuuu.. Gilalah. Aku suka cara dia elaboratekan idea. :8) Teruja. Sampai aku ada perasaan nak email dia untuk tanya pendapat pasal assignment aku. Huhuhu. Ya, mungkin esok lepas aku siap emailkan report kat boss aku nak email kat En Rostam. Hihihihi.

Erk.

Adeh. Sakit belakang. Tidak terbendung sudah. Perlu meluruskan tulang belakangku. Huuuu~
Sakit gila!!

Salam.


No comments:

Post a Comment