Friday 14 May 2010

Ada Apa Dengan Jantina?

Baru-baru ni aku ada apply satu kerja baru kat Sabah sebab bosan kerja dengan company sekarang ni. Aku apply sebab aku rasa kerja aku tak mencabar. Bagi aku, budak lepas SPM pun mampu buat kerja tu. Tang report tu kena lah masterkan MS Excel and Powerpoint. Dan, of course, bijak sikit congak-mencongak (takdelah kena terror sangat - calculator kan ada!), lepas tu, minda kena cekap. Kalau lembab, memang kenalah dengan GM aku tu.

Ok, berbalik pada cerita minta kerja baru tu.

Dah dua minggu (mungkin lebih kot) aku sumit resume aku kat company tu. Dua kali pulak tu. First masa mula-mula ad pasal vacancy tu keluar kat JobsDB. Kali kedua minggu lepas. Kali kedua JobsDB hantar email for job reccommendation. Takde feedback. They never reply. :( -sedih kan?

Semalam, masuk kali ketiga diorang up vacancy untuk post tu kat JobsDB. Aku dapatlah email lagi dari diorang (JobsDB). And today, I eagerly called in the contact person, Miss Hoo. She left her cellphone number dalam ad tu.

Boleh tak? Dia cakap : Actually, we're looking for a male engineer. Or a Sabahan candidate because the site is there.

I couldn't be any more devastated. :(

It's a shame that they still discriminate on genders. WTF!





Aku akan hantar anak aku pergi tadika Cina nanti. Senang nak cari kerja. Kan?
B. Disgrace


No comments:

Post a Comment