Wednesday 5 May 2010

Kerja


Kerja.
Takkan pernah habis.


Serius. Kalau cakap pasal kerja, dari mood aku riang ria pun boleh jadi angin satu badan. Darah akan menyirap. Tapi bagus jugak kadang-kadang tu. Sebab aku ni ada masalah tekanan darah rendah. Kalau time tak mampu nak makan sup kambing kat kedai Tengkorak tu, bolehlah buat ubat bercerita pasal kerja ni.


Aku tak pelik kenapa lembu-lembu kat ofis tu tak nampak apa yang aku buat selama ni bukan kerja aku. Job function list yang aku sign kat HQ masa aku mula-mula, hari pertama aku kat HR kampeni ni takde kena mengena dengan apa yang aku buat hari-hari. Aku tak salahkan ED, CEO, COO dan huruf-huruf jawatan tinggi yang lain tu. Lembu-lembu depan mata aku tu je. Diorang fikir aku bodoh macam diorang ke? Diorang fikir aku ni jenis yang rela, sua hidung aku, kasi orang atasan tindik?



Harap maaf.


Yang paling bodoh bila dah ada dah orang yang sepatutnya buat kerja-kerja setimpal dengan gajinya, tapi, nak aku jugak yang buat. Barua!


Pergi mampuslah korang. Job hunting kali ni memang serius. Tunggulah surat aku. Tak sabar nak taip surat letak jawatan.


Tapi..


Apapun, aku kena rasional.


ED, saya sayang kampeni ni. Serius! Tapi...
B. Disgrace

No comments:

Post a Comment